csütörtök

kínai újév - Kung Pao csirke

a kép innen származik

2011-ben február 3-a a kínai holdújév kezdete. A kínaiak 15 napig ünneplik, esznek, utaznak, esznek. Mindig sokan vannak, és mindig sokfélét esznek. A világon hihetelen mennyiségű kínai populáció él, én azt várom, hogy itthon mikor rendeznek már utcai fesztivált (mint Londonban), ahol persze sok sok finomságot lehetne kóstolgatni. Addig is én próbálkozom.



Kung Pao vagy Gong Bao csirke 


Nevét egy 19.századi szecsuán tartományi kormányzóról kapta. Kína szecsuán tartománya híres a nagyon csípős, fűszeres ételekről. Mennyire autentikus ez a recept - nem tudom. Kínaiul nem tudok, és mivel USA-ba irdatlan számú kínai él, az angol nyelven elérhető receptek nyilván sokszoros adaptációk. Minimalista, és purista lévén maradtam az egyszerű verziónál.
Az étel alapja a csirke, amit kis kockára vágunk. Mogyoró mindenképp kell bele, méghozzá elvileg a forró wokba, kis olajon kell megpirítani. Alap hozzávalója még a szecsuáni bors, melynek nagyon érdekes, illatos aromája van. A kukoricakeményítő vagy egyéb kínai büfék ételeiben megtalálható ragacsszerektől tartózkodtam. Főzelékbe sem teszek lisztet.
Felnőtt étel.Chiliben jártasak előnyben!


Kung Pao csirke - Szecsuán



Elkészítési idő:          10 perc
Főzési idő :                 4-5 perc
Mennyiség:                3-4 adag



Hozzávalók :

½ csirkemell, kis kockákra/csíkokra vágva
2 gerezd fokhagyma
natúr, sótlan mogyoró/kesudió
1 ek friss gyömbér
1 tk szecsuáni bors + 1-2 friss chili
2 szál zöldhagyma, zöldjével együtt

1 csésze kockákra vágott sült gomba
1-2 ek csíkokra vágott bambusz

marinád :

2 ek szójaszósz
1 ek kínai rizsecet
1 tk szezámolaj

szósz:

2 ek szójaszósz
1 ek kínai rizsecet
1 tk barnacukor


Elkészítés

  1. Elkészítem a marinádot és a húst apróra vágom. A húst pár óráig a szószban hagyom.(1 éjszakára is lehet)
  2. A hozzávalókat előkészítem (mis en place).
  3. A wokot felforrósítom, olajon megirítom a picit mogyorót. Félreteszem.
  4. Olajon megpirítom a húst, rádobom a fűszereket, a fokhagymát, a pirított mogyorót.
  5. Apróra vágott zöldhagymát dobok rá.
  6. Párolt jázminrizzsel, zöldségekkel tálaljuk.

Megjegyzés: Én a 3. pontot kihagytam, mert pirított mogyoróm volt itthon. (természetesen natúr). A receptben eredetileg nem szereplő pirított gombát, és bambuszt viszont adtam hozzá. Nem rontotta el.
Ázsiai hozzávalók, fűszerek  ebben a blogban itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails